Digitalno vs tradicionalno oglaševanje

Na začetku poglejmo izvor pojma. Oglaševanje ali angleško Advertising izvira iz latinskega izraza »ad vertere«, ki ga lahko prevedemo kot »obrniti pozornost«. Gre torej za obračanje ali kot se pogosto izražamo, vzbujanje pozornosti na sporočila oglaševalca.

Trenutno je glavna pozornost usmerjena na digitalne oblike oglaševanja, ki so v primerjavi s tradicionalnimi v velikem porastu.

V nadaljevanju bomo poskušali prikazati prednosti obeh oblik in dokazati,  da lahko največ dosežemo s kombiniranjem tradicionalnih in digitalnih medijev. Kot primer tradicionalnih medijev bodo izpostavljeni jumbo plakati.

Merjenje učinkovitosti je največja prednost digitalnega oglaševanja. Zelo natančno lahko spremljamo, kolikokrat je bil oglas prikazan in kaj se je v nadaljevanju z njim dogajalo (obisk spletne strani, nakup, …). Pri tradicionalnih medijih (jumbo plakatih) je spremljanje uspešnosti veliko težje in manj zanesljivo.

Neomejeno prikazovanje je prisotno le pri zunanjih oblikah oglaševanja. Digitalni oglas se nam običajno prikaže tam, kjer iščemo druge informacije, medtem ko nas zunanje oglaševanje preprosto »doleti«, brez da bi karkoli iskali.

Ekskluzivnost – pri zunanjem oglaševanju je edina funkcija medija prenašanje sporočila oglaševalca. Pri digitalnih kanalih je oglaševanje običajno drugotnega pomena, saj je ciljna populacija na izbranem mediju z drugim razlogom.

Cena – pri zunanjih oglasnih površinah je cena oglaševanja fiksna, ne glede na število prikazov. Pri digitalnem oglaševanju je velikokrat cena vezana na število prikazov, ki pa niso vedno relevantni. V želji po večjem zaslužku, so včasih lahko tudi umetno producirani.

Prikazovanje video vsebin , ki so pri ciljni publiki zelo priljubljene, je omogočeno le pri uporabi digitalnih kanalov.

Doseg pri zunanjem oglaševanju je veliko večji, kot pri digitalnem. Medtem ko je digitalno lahko bistveno bolj usmerjeno, saj omogoča natančno poznavanje svojih potrošnikov.

Z oglaševanjem, tradicionalnim in/ali digitalnim, vedno želimo doseči določene cilje. Najpogostejši cilji oglaševanja so doseganje prepoznavnosti podjetja ali blagovne znamke, povečanje povpraševanj in posledično povečanje prodaje, gradnja zaupanja strank in izboljševanje ugleda podjetja.

Glede na izkušnje z različnimi oblikami oglaševanja in spremljanjem trendov smo prepričani, da je največjo uspešnost oglaševanja mogoče doseči s kombiniranjem tradicionalnih in digitalnih medijev.

Ne veste kako najti popolno razmerje med digitalnimi in tradicionalnimi oblikami oglaševanja? dovolite, da vam pomagamo